Çarşamba, Eylül 12, 2007

Portulaca Grandıflora (Kedi Tırnağı, İpek Çiçeği, Yaz Çiçeği)


Fotoğraf çekmek benim büyük keyif aldığım hobilerimden. Ama daha bu yolun çok başındayım. Kendimi bu konuda geliştirmek adına çalışmalara başladım boş zamanlarımda. Fotoğraf makinamı tanımaya çalışıyor ve digital fotoğraf çekimleri hakkında bilgi ediniyorum, püf noktalarını öğreniyorum.
Bu resim de rengine ve parlak görüntüsüne bayıldığım bir bahçe çiçeğine ait. Adının Sevgili arkadaşım Neşeli'nin de yardımı ile "Kedi Tırnağı" olduğunu öğrendiğim bu güzel çiçek hakkında ufak bilgi de vermek istiyorum sizlere:
- Mevsimlik bir bitki.
- Tohumla üretiliyor.
- Yaprakları almaçlı, silindirik-damla uçlu ve tüylü.
- 4-6 taç yapraktan oluşan gül gibi çiçeklere sahip.
- Kırmızı, pembe, turuncu, sarı, beyaz renklerinde açanları vardır.
- Dallar ya yayılarak ya da dikine büyüyor
- Çiçek açtıktan sonra 3-5 mm çapındaki tohum keselerinden bol miktarda tohum elde edilebiliyor.
- Kuraklığa dayanabiliyor, fakir, çakıllı, kumlu her türlü toprakta yetişebiliyor.
- Güneşi seviyor, arada bir sulamak yeterli oluyor. 35 cm’ye kadar uzuyor.
- Arsız bir çiçek, bir kez ektiniz mi sonraki yıllarda hep çıkıyor.
-Yazın çiçekleniyor. Söküldüğü zaman bile kendi tohumlarını döktüğü için ertesi sene kendiliğinden yeniden çıkıyor.
- Brezilya kökenli bir bitki.
Farklı konularda bilgi edinmek, yeni şeyler öğrenmek her zaman mutlu etmiştir beni. Mutluyum yine. Umarım siz de öylesinizdir.
Sevgiler.
Sammy

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

Çok güzel bir resim Sammy. Bayıldım :) Dilek

Çarşamba, Eylül 12, 2007 6:38:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Dilek;
çok teşekkür ederim. Güzel sözlerinle beni mutlu ettin yine. Sevgiler:)

Perşembe, Eylül 13, 2007 8:58:00 ÖÖ  
Blogger Alphecca said...

Keditırnağı :))))
Çok güzel bir çiçektir ve çok kolay yetişir. Birsürüde rengi vardır Sammy :)Karmakarışık dikince çok güzel bir renk cümbüşü yaratır :)

Perşembe, Eylül 13, 2007 9:45:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Neşeli;
çok teşekkür ederim bu güzel bilgi için. Bak ben de ufak bir araştırma yaptım kedi tırnağı ile ilgili:)

Perşembe, Eylül 13, 2007 11:01:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Çiçeklerle ilgileniyor olmanız ne kadar güzel. Benim de bir bahçe blogum var. Bugüne kadar yayınlanmış bütün yazılarım ve şimdilerde yazdıklarımı bulabileceğiniz bir blog. İlginizi çekeceğine inanıyorum, beklerim.

Cuma, Eylül 14, 2007 1:37:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Murat Bey;
hoş geldiniz bloguma. Çiçekleri sevmek mi? Onlar benim yaşam kaynaklarımdan birisi. Baktıkça içim gider, neşe, huzur bulurum. Ama evim uygun olmadığı için malesef dostluklarından faydalanamıyorum. Ama böyle resmetmek veya onlarla ilgili bilgi almak da güzel. Sizin blogunuz çok güzel gerçekten. Bundan sonra takipçinizim. Hatta linklerime ekliyorum izninizle:)

Cuma, Eylül 14, 2007 1:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ya çok güzel bir çiçekmiş. benim adımda ipek zaten

Cumartesi, Kasım 08, 2008 9:16:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home