Pazartesi, Mayıs 28, 2007

Taze Ekmekler, Sıcak Öyküler

Ekmek deyince ilk aklıma mis gibi bir koku geliyor. Evin içine yayılmış insanın ruhunu okşayan, güzel duygular uyandıran, sinirlerini yatıştıran o güzel koku. Ekmek hepimizin evinin vazgeçilmezi. Nimetimiz.
Evde ekmek yapmak bizim kültürümüzün çok eski dönemlerinden bu yana uyguladığı bir yöntem. Taş fırınlarda, elden yapma ocaklarda yapılan somun, pıtıl, saç ekmeği ve şu anda aklıma gelmeyen yöreden yöreye isimleri değişen ekmeklerin lezzeti hepimiz tarafından iyi bilinir. Şimdiki modern dünyamızda ekmek fırınlarda, elektrikli saçlarda ve artık ekmek makinalarında yapılıyor. Aynı lezzeti yakalayamasak da yakın bir tad alabiliyoruz .
İşte bize bu konuda yardımcı olacak, birbirinden güzel leziz ekmekler pişirmemize klavuzluk edecek bir kitap çıktı. 1 Haziranda piyasaya sürülecek bu kitap "Taze Ekmekler, Sıcak Öyküler" adını taşıyor. Kitabın yazarı sevgili arkadaşım Binnur Akhun Önen.
Binnur ile blog arkadaşlığı ile başlayan dostluğumuz şimdilerde kitabındaki ekmekler kadar sıcak, samimi sohbetlerle devam ediyor. Binnur "Anlat Anne" ve "Ekmek Kokusu"'nun yaratıcısı, yazarı, paylaşımcısı. "Nehir'in Seyir Defteri"'nin de yazan kişisi. (Anlatan şirin ve şeker Nehir) Onu tanımış olmaktan dolayı mutluyum.
Şimdilerde onun bu mutluluğuna ortak oluyorum. Bu ilk kitabı ve ben inanıyorum ki daha nice güzel kitaplara imza atacak. Hatta onunla imza günlerinde de buluşacağız.
Sadece ekmek hakkında bilgi edinmek, mis kokulu ekmekler yapmak için değil, Binnur'un ekmeklerle ilgili kendine özgü öykülerini okumak için tavsiye ederim bu kitabı. Şu anda http://www.kitapyurdu.com gibi kitap satış sitelerinde satışa sunuldu. Ancak kitapçıların raflarında görme tarihimiz 1 Haziran 2007.
"Hayat güzeldir. Kitap okumak hayatı daha da güzelleştirir"
Sevgiler.
Sammy

8 Comments:

Blogger Alphecca said...

İyi Binnur bu kitabı yazmışta sesini soluğunu duyduk Sammy :)

Pazartesi, Mayıs 28, 2007 5:36:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Haklısın Gülçin. Bloguma yeteri kadar önem veremiyorum:(

Çarşamba, Mayıs 30, 2007 4:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sammycim çizime çok kabiliyetin var.Biliyorum öncelikle bir annesin ama güzel çizimlerini daha sık görmek istiyoruz bilesin.;)Selamlar,sevgiler.

Pazartesi, Haziran 04, 2007 1:10:00 ÖS  
Blogger okuranne said...

aaaa, ne güzel haber. ideefixe'de gördüm kitabı. ama binnur'un o binnur olduğunu düşünemedim.

umarım iyisindir...

Perşembe, Haziran 07, 2007 11:14:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Meral,
iyiyim. Çok teşekkür ederim. Sadece blogumu çok sık güncelleyemiyorum:(

Cumartesi, Haziran 09, 2007 10:58:00 ÖÖ  
Blogger okuranne said...

sammy,

illüstrasyon yapıyor musun dışarıya? benim için bir tane yapar mısın? mail linki olmadığı için burada sormak durumunda kaldım:)

Salı, Haziran 12, 2007 12:14:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Meral;
mail adresim sammysamblog@yahoo.com.tr Bu adrese mail atarsan görüşebiliriz:)

Salı, Haziran 12, 2007 7:53:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Armağan;
yorum kısmını onaylı yaptığım için senin yorumunu şimdi gördüm. Çok özür diliyorum bu geçikmeden dolayı. Yorum bırakan tüm arkadaşlarıma mutlaka cevap yazarım biliyorsun.
Bu arada senden böyle güzel bir yorum almak beni çok mutlu etti gerçekten. Çok teşekkür ederim. Elimden geleni yapacağım. Sevgiler:)

Perşembe, Haziran 21, 2007 2:34:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home