Salı, Nisan 17, 2007

Kedilerin Neden Bıyığı Var?


"Kedilerin Neden Bıyığı Var?
Kediler, bıyıkları sayesinde yüzlerine yaklaşan cisimleri fark ederler. Kedi bıyığı, özelleşmiş bir tür kıldır aslında.
Kökleri, normal bir kılınkinden 3 kat daha uzun ve derindedir. Aynı zamanda kökleri, pek çok kan damarı ve sinirle çevrili olduğundan çok da duyarlıdır.
Kediler, bıyıkları sayesinde hafif bir rüzgar ya da titreşimi bile fark edebilirler. Böylece karanlık ve dar alanlarda çevrelerine çarpmadan ilerleyebilirler." (*)
(*) Tübitak Bilim Çocuk Dergisi bilgi kartları.

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

kedicik yoga yapip sakinlerken zavalli fareler pek stressli gorunuyor. Cok guzel bir kompozisyon, eline saglik.
gunisigi

Cumartesi, Nisan 21, 2007 9:31:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Günışığı;
hoşgeldin bloguma. Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim:)

Pazartesi, Nisan 23, 2007 1:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Çok çok güzel bir çizim. Çizimlerini, tarzını ve esprilerini çok beğeniyorum Sammy. Ellerine sağlık. Lütfen arada da olsa bizi çizimlerinden mahrum bırakma olur mu? Bu arada bu yıl için yaptığın o mükemmel takvimini kullanıyorum haberin olsun:)
Esra

Pazar, Nisan 29, 2007 8:02:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Esra;
hoş geldin bloguma. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için:) Yaptığım takvim konusunda çok güzel beğeniler alıyorum. Çok mutlu oluyorum tabi bunları duyunca. Senin de güle güle kullanmanı dilerim:)

Pazartesi, Nisan 30, 2007 9:23:00 ÖÖ  
Blogger mom said...

cok hos ozellikle yanlarda ki farelere bayildim ;-)

Perşembe, Mayıs 03, 2007 9:48:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Mom,
uzun bir aradan sonra hosgeldin bloguma. Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim:)

Cuma, Mayıs 04, 2007 4:35:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home