Çarşamba, Kasım 08, 2006

Bulmaca 2

Soldan Sağa

1- Ziyafet.
2- Rütbesi general ile aynı olan deniz subayı
3- Erzak – Bir işaret sıfatı
4- Bir kadın dergisi ismi - Zamanın bölünemeyecek kadar kısa parçası
5- Bir nota - Bir nota
6- Bir nota
7- Soğuk ve duru sularda yaşayan bir balık türü
8- Karada, havada, suda bir yerden bir yere gitmek için aşılan uzaklık - Bir nota
9- Türkiye'nin Ulusal trafik kodu (Tersten) - Vücudun herhangi bir yerinde oluşan ve çoğu, deride şişkinlik, kızartı, ağrı ve ateş ile kendini gösteren irin birikimi, apse
10- Vilayet
11- Ege Bölgesinde bir ilimiz - Beyaz (Tersten)
12- Asker

Yukarıdan Aşağıya

1- Ramazan Bayramının diğer adı
2- Kelimenin sonuna geldiğinde birliktelik, beraberlik, araç, sebep veya durum anlatan cümleler yapmaya yarar - Tutam
3- Zambakgillerden, yaprakları uzun ve mızraksı, çiçekleri kadeh biçiminde, türlü renkte bir süs bitkisi - Geleceği öğrenmek, şans ve kısmeti anlamak amacıyla oyun kâğıdı, kahve telvesi, el ayası gibi şeylere bakarak anlam çıkarma
4- Gerçekleştirilmesi zamana bağlı istek - Avrupa Birliğinin baş harfleri - Zahmet
5- Dibi yüzeyinden veya ağzından uzak olan (Tersten) - Geçmişte yaşanmış çeşitli olaylardan belleğin saklandığı her türlü izler, hatıralar
7- Herhangi bir işi yapmak için ortaya konan güç, zorlu, sürekli çalışma, gayret – Yüzün, kaşlarla saçlar arasındaki bölümü (Tersten)
8- Ay - "Kan kardeşi" sözünün kısaltılmış biçimi.
Hayri Usta, iyi bir inşaat ustası. Çevresinde sevilen ve sayılan birisi. Ama bu aralar bir problemi var. Dalgınlık! Sürekli birşeylerini kaybedip duruyor.
Sabah erkenden kalkıp, işine gitmek için yola çıkmışken bir bakmış çok gerekli olan bir aleti yok. Hay Allah! Ne olacak şimdi? Siz ona yardımcı olmak istemez misiniz? Cevabınız "Evet " ise, o zaman yukarıdaki bulmacayı çözmeniz, sonra da yuvarlaklar içindeki harfleri sıraya koymanız yeterli. Ortaya çıkan kelime Ustamızın kaybettiği aletinin ismi. Bu ismi bulunca ustanın kulağına fısıldamayı unutmayın.

Kolay gelsin.

Sammy

12 Comments:

Blogger Binnur A. Ö. said...

YAgi cok sansli bir çocuk bence.

:)

Çarşamba, Kasım 08, 2006 9:17:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Binnur;
böyle düşündüğün için çok teşekkür ederim. Bir de Ona sormalı. Ama Yağız benim en iyi arkadaşlarımdan biri onu biliyorum. Nehirim için de bu geçerli bence. Senin gibi on parmağında on marifet olan, hoş bir anneye sahip:)))

Çarşamba, Kasım 08, 2006 9:52:00 ÖS  
Blogger Annelog Atölye said...

Ooo bulmacalar başlamış Sammy'cim:))Süper!

Perşembe, Kasım 09, 2006 10:03:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Annelog;
evet hem çözmeyi hem de hazırlamayı küçüklüğümden beri çok severim. Sizlerle de zaman zaman paylaşmayı düşünüyorum. Beğenmene sevindim:))

Perşembe, Kasım 09, 2006 10:38:00 ÖÖ  
Blogger bujene said...

yine harika bir fikir sammy, bu üretkenliğine imreniyorum :)

bulmacayı da izninle pc.me kopyalayıp çözeceğim, burda akılda tutmak zor oluyor da kelimeleri :)) çözünce döneceğimdir ;) sevgilerle....

Perşembe, Kasım 16, 2006 10:45:00 ÖÖ  
Blogger sammy said...

Hayri Ustaya ilettim şimdi. Bekliyor. "Elleri dert görmesin Bujene kızımın. Sağolsun. İşe de geç kaldım:((" dedi. Elçiye zeval olmaz:)))

Perşembe, Kasım 16, 2006 12:01:00 ÖS  
Blogger bujene said...

:)) hehehe, hayri usta'nın bekleyişine bir son verelim artık. unutkan ustamız çekicini yanına almayı unutmuş.

bu kadar bekleyişe kovulmasa bari işten :))

Perşembe, Kasım 16, 2006 3:49:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Bravooooooooo. Süpersin Bujene:))))) Oh be. Zavallı Hayri Ustaya ne büyük bir iyilik yaptın bir bilsen.

"Çekiç" cevabını Ustamızın kulağına fısıldadın değil mi? Beklemesin garibim:))

İşi bilmiyorum ama bu gidişle eve geç gidecek. Akşama papara var yani:))

Perşembe, Kasım 16, 2006 4:02:00 ÖS  
Blogger bujene said...

hayri usta da biz de rahatladık :)) kulağına fısıldamadım ama kulağının yanına yazmıştım tam da çekiç'i :)) sayılır di mi :)

evet akşam paparayı yiyecek gibi :P

Perşembe, Kasım 16, 2006 4:09:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Sayılır tabi. Biraz ağır işitiyor zaten. İyi oldu böylesi:)

Perşembe, Kasım 16, 2006 4:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

süpersin ya çok begendim teşekkürler.bu arada benim bilgisayar yine çöktü acaba senin bu zor bulmacaların yüzündenmi ki.işyerindeyim ve arkadaşım resme odasında kovuyor yeter diye:))))))tekstilci

Cumartesi, Kasım 25, 2006 1:54:00 ÖS  
Blogger sammy said...

Hay Allah üzüldüm şimdi. Yok yok sorular biraz fazla ama zor değil. Vallahi değil:)) Arkadaşın sana kızmasın, hemen ona da bir bilmece hazırlayıp gönderiyorum:))

Cumartesi, Kasım 25, 2006 2:04:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home